View Artikel Ilmiah

Kembali
NIM (Student Number)J1E018009
Nama MahasiswaMAULANA MAGHRIBI
Judul ArtikelENGLISH TEACHERS’ STRATEGIES IN TEACHING RECEPTIVE SKILLS (READING AND LISTENING) (An Explorative Study in SMP N 5 Purbalingga in The Academic Year Of 2022/2023)
AbstrakMaghribi, Maulana. 2022. English Teachers’ Strategies in Teaching Receptive Skills (Reading and Listening) (An Explorative Study in SMP N 5 Purbalingga in The Academic Year Of 2022/2023). Skripsi. Pembimbing 1: Dian Adiarti, S.Pd., M.Hum., Pembimbing 2: Erna Wardani, S.Pd., M.Hum., Penguji External: Drs. Ashari, M.Pd., Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan, Universitas Jenderal Soedirman, Fakultas Ilmu Budaya, Jurusan Pendidikan Bahasa, Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Purwokerto. Strategi pengajaran adalah cara untuk mencapai sesuatu dalam proses pengajaran. Ada beberapa masalah yang ditemukan dalam ruang kelas bahasa Inggris di SMP N 5 Purbalingga yaitu kurangnya pemahaman tata bahasa, kosa kata, dan pengucapan siswa, kurangnya waktu yang dibutuhkan guru untuk mengajar, dan masalah yang berkaitan dengan peralatan kelas. Fokus penelitian ini adalah strategi yang digunakan oleh guru dan bagaimana siswa mempersepsikan strategi guru mereka selama mengajar. Untuk pertanyaan penelitian, peneliti merumuskan rumusan masalah sebagai berikut: Pertama, apa strategi guru dalam mengajar pemahaman membaca dan menyimak di SMP N 5 Purbalingga? Kedua, bagaimana para guru menerapkan strategi dalam pembelajaran pemahaman membaca dan menyimak di SMP N 5 Purbalingga? Adapun tujuan penelitian, peneliti merumuskan tujuan penelitian sebagai berikut: Pertama, untuk mengetahui strategi guru dalam mengajar pemahaman membaca dan menyimak di SMP N 5 Purbalingga. Kedua, untuk mengetahui penerapan strategi guru dalam pembelajaran pemahaman membaca dan menyimak di SMP N 5 Purbalingga. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan Observasi dan Wawancara untuk mengumpulkan data yang dibutuhkan untuk penelitian. Hasil yang diperoleh dari penelitian menunjukkan bahwa guru dari SMP N 5 Purbalingga menggunakan beberapa strategi untuk membaca dan mendengarkan pemahaman adalah: Monitoring Comprehension, Metacognition, Graphic and Semantic Organizers, Answering Questions, Generating Questions, Recognizing Story Structure, Summarizing, Bottom-up Processing, Top-down Processing, dan Interactive Processing. Berdasarkan hasil penelitian, peneliti menyarankan agar penelitian ini dapat dijadikan referensi untuk melakukan penelitian lain di bidang yang sama.
Abstrak (Inggris)Maghribi, Maulana. 2022. English Teachers’ Strategies in Teaching Receptive Skills (Reading and Listening) (An Explorative Study in SMP N 5 Purbalingga in The Academic Year Of 2022/2023). Thesis. Supervisor 1: Dian Adiarti, S.Pd., M.Hum., Supervisor 2: Erna Wardani, S.Pd., M.Hum., External Examiner: Drs. Ashari, M.Pd., Ministry of Research and Higher Education Technology, Jenderal Soedirman University, Faculty of Humanity, Department of Language Education, English Education Study Program, Purwokerto. Teaching strategy is the way of achieving something in the teaching process. There are some problems found within English classrooms in SMP N 5 Purbalingga which are students’ lack of grammar, vocabulary, and pronunciation understanding, teachers’ lack of time needed to teach, and problems related to classroom equipment. This research focus is the strategies used by teachers and how students perceive their teachers’ strategies during teaching. For the research questions, the researcher formulates the problem statement as follows: First, what are teachers’ strategies in teaching reading and listening comprehension at SMP N 5 Purbalingga? Second, how do the teachers apply the strategies in teaching reading and listening comprehension at SMP N 5 Purbalingga? As for the research objectives, the researcher formulates the research objectives as follows: First, to find out teachers’ strategies in teaching reading and listening comprehension at SMP N 5 Purbalingga. Second, to find out teachers’ strategy applications in teaching reading and listening comprehension at SMP N 5 Purbalingga. In this research, the researcher used Observation and Interviews to gather the data required for the research. The results obtained from the research show that teachers from SMP N 5 Purbalingga used several strategies for both reading and listening comprehension are: Monitoring Comprehension, Metacognition, Graphic and Semantic Organizers, Answering Questions, Generating Questions, Recognizing Story Structure, Summarizing, Bottom-up Processing, Top-down Processing, and Interactive Processing. Based on the results of the research, the researcher suggests that this research can be used as a reference to conduct another research in the same field.
Kata KunciStrategi Mengajar, Membaca, Mendengarkan.
Nama Pembimbing 1Drs. Ashari M.Pd.
Nama Pembimbing 2Dian Adiarti, S.Pd., M.Hum.
Tahun2022
Jumlah Halaman100
Page generated in 0.0615 seconds.